WIŚNIOWSKI inauguruje Międzynarodowy Dzień Bramy Garażowej podczas spotkania z dziennikarzami w siedzibie firmy

WIŚNIOWSKI inauguruje Międzynarodowy Dzień Bramy Garażowej podczas spotkania z dziennikarzami w siedzibie firmy

18 września 2025 roku po raz pierwszy w Europie będziemy obchodzić Międzynarodowy Dzień Bramy Garażowej. Inicjatywa powstała dzięki zaangażowaniu sympatyków, specjalistów i przedstawicieli marki WIŚNIOWSKI, którzy doskonale wiedzą, jak ważną rolę odgrywa odpowiednie zabezpieczenie domu.

Brama garażowa – bezpieczeństwo i oszczędności w jednym

Nowoczesne bramy garażowe z pakietem antywłamaniowym RC2 potrafią skutecznie zminimalizować ryzyko włamań, chroniąc domowników i mienie. Odpowiednio dobrana brama garażowa pozwala również na znaczące oszczędności w ogrzewaniu. Nowoczesność i wyznaczanie trendów oznacza również wygodę. Z tego powodu podczas konferencji oficjalnie zaprezentowano rozszerzony range produktów z technologią WIŚNIOWSKI Connected. Innowacyjne w skali Europy, a także pierwsze w Polsce rozwiązanie, pozwala sterować np. bramą lub ogrodzeniem z dowolnego miejsca na świecie za pośrednictwem aplikacji. Tym samym smartfon staje się kluczem do garażu. Rozwój tego segmentu jest wyjątkowo ważny, bowiem z danych jednoznacznie wynika ponad 50% montowanych bram w Polsce to nowoczesne modele, zastępujące przestarzałe rozwiązania.

„Garaże pełne marzeń” – inauguracja święta w WIŚNIOWSKI

Oficjalna inauguracja Międzynarodowego Dnia Bramy Garażowej odbyła się 16 września podczas międzynarodowej konferencji „Garaże pełne marzeń”. Wydarzenie zgromadziło dziennikarzy z Polski, Niemiec, Włoch i Czech. Mieli oni okazję zajrzeć za kulisy jednej z największych fabryk w regionie – miejsca, gdzie każdego dnia powstają rozwiązania chroniące miliony europejskich domów.

Podczas konferencji zaprezentowano policyjne statystyki włamań. Wg nich w 2023 roku w Polsce doszło do 16821 włamań, w 2024 do 14073, a dotychczas w 2025 do 7390. Te liczby jasno pokazują, że bezpieczeństwo domu nie może opierać się wyłącznie na dobrym zamku w drzwiach wejściowych. Włamywacze jako miejsce dostania się do domu coraz częściej wybierają garaże – miejsca, które z pozoru wyglądają solidnie, ale w praktyce bywają najsłabszym punktem zabezpieczeń.

Podczas wydarzenia zainscenizowano na żywo próbę sforsowania bramy garażowej wraz z komentarzem ekspertów oraz przedstawiono pakiet rozwiązań antywłamaniowych. Uczestnicy wzięli udział w zwiedzaniu zakładu produkcyjnego, wysłuchali prelekcji dotyczących inteligentnych rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa, a także inspirującego wystąpienia Romana Kawszyna o przewagach człowieka nad sztuczną inteligencją. Jednym z punktów programu była prelekcja Andreasa Schmidta z ift Rosenheim, eksperta od stolarki otworowej, który w wykładzie „Burglary, Vandalism, and Reasonable Building Protection” przedstawił dane dotyczące włamań w Niemczech, obowiązujące europejskie normy antywłamaniowe EN 1627, standardy dotyczące bram DIN/TS 18194, a także nowe procedury związane z wandalizmem i certyfikacją produktów.

Nie zabrakło też przestrzeni na rozmowy kuluarowe i wywiady z kluczowymi osobami w firmie, w tym m.in. z Krystyną Baran, prezes zarządu, Marcinem Strzelcem, dyrektorem ds. rozwoju produktów, Grzegorzem Mrukiem, dyrektorem eksportu), Wiesławem Nogą, product managerem.  

Strategia rozwoju – nowe inwestycje w WIŚNIOWSKI

Inauguracja nowego święta wpisuje się w konsekwentną strategię rozwoju firmy, która konsekwentnie wzmacnia swój potencjał produkcyjny i ekspansję zagraniczną. 2 września spółka ogłosiła uzyskanie wsparcia Krakowskiego Parku Technologicznego w ramach Polskiej Strefy Inwestycji. Projekt, o wartości blisko 160 mln zł, obejmuje rozbudowę zakładu, modernizację parku maszynowego oraz zakup nowoczesnych linii produkcyjnych, które zwiększą efektywność procesów i umocnią potencjał eksportowy.

Równolegle firma rozwija swoją obecność w Europie Zachodniej. 20 sierpnia ogłoszono zakup 8.316 m² działki w Unna/Kamen (Nadrenia Północna-Westfalia), gdzie powstanie nowoczesny kompleks biurowo-szkoleniowy z showroomem, przestrzenią konferencyjną i centrum szkoleń Best-Seller™. Inwestycja stworzy do 30 nowych miejsc pracy i wzmocni obsługę klientów w Niemczech i całym regionie DACH. Jak podkreślają przedstawiciele spółki, nowy obiekt będzie realizowany zgodnie z inicjatywą Green Light, czyli strategią minimalizacji śladu węglowego poprzez zastosowanie pomp ciepła, instalacji fotowoltaicznych i stacji ładowania pojazdów elektrycznych.

Oba projekty – w Polsce i w Niemczech – pokazują, że WIŚNIOWSKI nie tylko umacnia swoją pozycję w kraju, ale także wyznacza kierunki rozwoju branży stolarki otworowej w Europie, tworząc rozwiązania nowoczesne, bezpieczne i przyjazne środowisku.

Udostępnij artykuł

Może Cię również zainteresować

Skorzystaj z wiedzy naszych specjalistów. Poznaj praktyczne rozwiązania i porady dotyczące szerokiej gamy produktów WIŚNIOWSKI.